Misteri Maut Di Center Point ,Kota Kinabalu



Center Point ,Kota Kinabalu adalah antara sebuah shopping mall/ pusat membeli - belah yang terawal sekali dibina di Bandaraya Kota Kinabalu. Ia mulai beroperasi pada tarikh 24 Julai 1990 dan di rasmikan oleh ketua menteri pada masa itu. Pada mulainya nama Center Point ini dinamakan sebagai Lohan.

Sejak bangunan ini wujud , Pelbagai misteri yang berlaku iaitu berlakunya kes bunuh diri yang semakin meningkat serta berlaku di tempat dan bangunan yang sama. Siasatan demi siasatan dilakukan oleh pihak berkuasa dan mendapati semua masalah yang berlaku kepada si pembunuh diri adalah hampir sama dengan masalah pribadi yang menimpah kepada mangsa-mangsa yang lain.

Adakah perkara ini telah di rancang oleh mangsa sendiri ataupun ia berlaku secara tanpa disedari oleh mangsa. Kejadian ini adalah sebuah misteri yang sukar untuk di rungkaikan.

Pada tarikh 9 May 2014, Seorang perempuan berasal daripada Bongawan telah dijumpai diperkarangan Center Point ini dan telah dipercayai terjun daripada bangunan ini. kejadian itu membuatkan dirinya meninggal ditempat kejadian.


Mangsa telah membuat satu status di facebooknya sebelum dia terjun dari bangunan ini.

Kejadian maut seterusnya yang berlaku di bangunan yang sama, perbezaan masa dan tahun yang dekat sekali iaitu pada tarikh 15 Disember 2014, mangsa seorang lelaki berumur 44 tahun juga telah ditemui terbaring di lorong pejalan kaki bangunan Center Point.

Mangsa ditemui dalam keadaan terbaring tertiarap dan hasil pemeriksaan pegawai perubatan mengesahkan mangsa telah meninggal dunia.

mangsa juga dipercayai telah terjun ke bawah daripada tingkat 5 kawasan tempat letak kereta Center Point lebih kurang jam 10.40 malam.


Kejadian seterusnya yang berlaku pada tarikh 21 March 2016 dan ramai orang dan berita sendiri telah mengulas dengan bukit CCTV bahawa lelaki ini maut kerana dipercayai membunuh diri dan terjun dari tingkat atas kompleks membeli belah Center Point pada petang itu.



Seterusnya seorang lagi wanita berasal daripada negeri Sarawak dan berumur 39tahun ditemui maut dan dia dipercayai jatuh dari tempat letak kereta tingkat 6 di pusat membeli belah Centre Point, pada tarikh 15 June 2019

kejadian itu berlaku sekitar pukul 9.45 malam itu.


Adakah Kejadian-kejadian ini masih membelenggu pemikiran netizen-netizen di luar sana. Mengapakah kejadian maut ini boleh berlaku di tempat yang sama? Apakah tindakan kita sebagai manusia untuk menyedari akan tentang perkara ini daripada terus menerus berlaku tanpa disedari...

No comments:

Post a Comment